De eerste week in Malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Anouk Haest - WaarBenJij.nu De eerste week in Malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Anouk Haest - WaarBenJij.nu

De eerste week in Malta

Blijf op de hoogte en volg Anouk

26 Augustus 2012 | Malta, Sliema

Na veel bloed, zweet, tranen, voorbereidingen en afwijzingen is het ons eindelijk gelukt om een stage te regelen. Dorith en ik lopen nu stage in het 'Corinthia Marina Hotel in St. George's Bay. Valerie loopt stage in 'The George'. We gaan eindelijk naar Malta! 21 Augustus vlogen we vanaf Eindhoven met Ryan air. Het eerste obstakel was: hoe krijg ik heel mn huishouden en kledingkast in één koffer van 20 kg? Ik moest er uiteindelijk nog 5 kilo uitgooien en toen was het me gelukt om op 20,8 kilo uit te komen, vindt ik toch best knap al zeg ik het zelf voor 3 maanden haha.

We zijn om 14.00uur geland in Malta en we kregen gelijk een klap van de hitte toen we het vliegtuig uitstapten. Het is hier bijna elke dag gemiddeld 35 graden, lekker warm dus! We zijn met een taxi afgezet bij ons townhouse in Sliema. We hebben echt heeeel veel ruimte en is een leuk huisje! Het was wel erg vies dus hebben de volgende dag gelijk de schoonmakers laten komen.
We zijn die middag gelijk boodschappen gaan halen voor de hele week. Ze hebben hier zelfs Calvé Pindakaas haha! We wonen op een helling dus het is erg veel lopen elke dag. Had gelijk spierpijn van elke keer berg op en berg af lopen! We hebben tot nu toe elke avond gekookt: gevuld stokbrood, wraps, pasta, aardappeltjes met kip en erwtjes. We zijn goed bezig haha!

De rest van de week hebben we de stad een beetje verkend en hebben we elke dag op het strand gelegen! We hebben toch nog 6 dagen vrij voordat onze stages pas echt beginnen maandag. Vrijdag hebben Dorith en ik introductie gehad in het Corinthia Marina Hotel. We kregen een powerpoint over de situatie, personeel en geschiedenis van het hotel. We hebben een rondleiding gekregen en heel veel informatie over de stage. We hebben kennis gemaakt met onze afdelingen. Ik kom te zitten bij 'Events', ben heel benieuwd wat ik hier allemaal moet gaan doen. Ze hebben wel strenge voorschriften qua kleding en uiterlijk. We moeten een zwarte rok met wit t-shirt met mouwen en een blazer aan... hallo het is bijna 40 graden hoor! Terwijl echt niemand er zo bij liep.

Toen was het weekend: we zijn naar het mooiste gedeelte van Malta geweest 'Blue Lagoon'. Dit is het mooiste stukje water (crystal clear) met wit zand achter een rots midden in de middelandse zee!! In totaal een busreis van 3,5 uur gehad en een half uur lopen naar huis maar dat was het zeker waard! Hier gaan we sowieso nog naar terug!
Zaterdagavond zijn we St. Julians en Paceville ingeweest. We hebben een groep nederlanders leren die hier ook nog tot december zitten! Alle mixdrankjes voor €2,50, liters wodka redbull voor €9, 24 shotjes voor €13,90, hier vermaken wij ons primaa!!

We hebben er nu een relaxed weekje op zitten, maar maandag begint het echte leven weer. 5 volle dagen werken van half 9 tot half 6. Heb er wel zin in, ben heel erg benieuwd! Ik moet nog steeds heel erg wennen aan dit weer en de warmte maar dat komt vanzelf, het is hier echt genieten.

Liefs uit Malta

  • 26 Augustus 2012 - 15:29

    Deeesje:

    Hee schatzi!

    Wat leuk om te lezen zeg en wat deel ik jou gevoel met berg op en af lopen! En die warmte verschrikkelijk zeg! Zou het echt niet volhouden ook dus succes in je 3 lagen kleding haha! En waaauw ben wel benieuwd naar die blue lagoon! En wat leuk dat je nederlanders heb leren kennen! En die wodka is echt niet normaal hahah lekker genieten hooor! We spreken elkaar snel weer! En succes op stage!

    Dikke knuffel

  • 26 Augustus 2012 - 21:04

    Jur:

    Hallo lief Anoukje!
    Wauw, je eerste week zit erop en dan nu al zo'n mooie ervaring als Blue Lagoon... Moet prachtig zijn geweest. Geloof me: die hoge temperatuur vindt je nog moeilijk, maar als je er eenmaal 2 weekjes bent, ben je er helemaal aan gewend! (Ik kwam afgelopen dinsdag terug en ik had het hier in NL maar koud na die 43 graden in Egypte haha)

    Ik wens je heel veel succes vanaf morgen! Gaat helemaal goedkomen, dat weet ik zeker!
    xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Stage Malta 2012

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2012

Het aftellen is begonnen..

20 September 2012

In love with Malta

26 Augustus 2012

De eerste week in Malta
Anouk

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 4452

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 23 November 2012

Stage Malta 2012

Landen bezocht: