Het aftellen is begonnen.. - Reisverslag uit Sliema, Malta van Anouk Haest - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen.. - Reisverslag uit Sliema, Malta van Anouk Haest - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen..

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Oktober 2012 | Malta, Sliema

Lieve mensen,

Om precies te zijn zitten we alweer 71 dagen (2maanden en 10 dagen) in Malta. En nog steeds heeft niemand zin om terug naar Nederland te gaan! Helaas is toch het aftellen begonnen en zijn we over 30 dagen weer terug in het koude saaie dure niks te beleven Nederland.. Voor je het weet ben ik weer thuis. Daarom gaan we hier de laatste weekjes nog even optimaal genieten! Te beginnen vanavond met een groots Halloween feestje in onze favoriete kroeg Footloose!

2 weken geleden heb ik eindelijk mijn familie weer gezien na 8 weken! Wat had ik daar lang naar uit gekeken! Dinsdag 16 Oktober kwamen mijn mama, broertje, zusje en oma om 13.15uur aan op het vliegveld in Malta. Ik ben ze daar gaan opwachten maar helaas had mijn buschauffeur er nogal zin in en was ik binnen 35 minuten op het vliegveld gearriveerd terwijl je er normaal minimaal 1uur over doet. Dus toen mocht ik lekker nog 1uur en een kwartier in mn eentje op het vliegveld wachten. Daar had ik dus totaal geen geduld voor!
Uiteindelijk kwam mijn moeder het eerste de aankomsthal in gerend (die had namelijk tegen de rest gezegd dat iedereen opzij moest want zij wilde mij eerst omhelzen haha!). Ik moest toch wel even een traantje wegpinken toen ik iedereen weer zag! Mijn moeder had een taxi via het hotel geregeld maar die had onderweg blijkbaar een ongeluk gehad dus stonden we weer te wachten (alsof ik dat nog niet genoeg had gedaan) maargoed niet zeuren! Mn familie verbleef in het Plaza Regency hotel in Sliema. Op de website zag het er heel goed uit maar daar eenmaal aangekomen bleken er 2 gebouwen te zijn en zaten zij natuurlijk in het gebouw waar je op de websites geen foto van kon vinden. Karlijn en Matthijs kwamen op hun kamer aan en er hing een verschrikkelijke muffe vieze geur, Karlijn vond haren in haar bed en de badkamer was smerig. Er was duidelijk niet schoongemaakt. Na uiteindelijk 3 nieuwe kamers te hebben gehad was iedereen gesetteld (maar zeker niet blij, gelukkig slaap je alleen maar in het hotel en ben je toch hele dag op stap!).
Het was uiteindelijk al 4uur 'smiddags dus we konden niet echt meer wat gaan doen, dus zijn we heerlijk op het terras gaan zitten in het zonnetje. Hier heb ik ze het local beer laten proeven en konden we de Bruschetta natuurlijk niet laten staan. 's Avonds zijn we uiteten geweest bij de Italiaan samen met Dorith en Julian.
Woensdag zijn we naar de Blue Lagoon geweest maar helaas was het heel bewolkt. Karlijn, Matthijs en ik hebben de hele middag gesnorkeld en de onderwater camera leeg geschoten (ben benieuwd wat voor foto's dat gaan worden haha). Die avond zijn we gaan stappen met het hele clubbie en wow wat was dat een legendarische avond haha de meeste foto's zijn sowieso niet toonbaar! Donderdag met een lichte kater zijn we gaan lunchen en shoppen in Valletta. Thank god dat ik zo op mn broertje lijk want we houden beide niet van shoppen en we lopen in een hoog tempo overal doorheen! Donderdagavond zijn we met de familie en Julian sushi gaan eten bij Okura en hebben we 's avonds nog wat cocktails gedronken bij Soho. Vrijdag was alweer ons laatste dagje samen en hebben we met een sightseeing bustour gemaakt. We zijn uitgestapt bij Medina en hebben hier heel de middag rondgelopen. We zijn natuurlijk 'Fontanella' op gaan zoeken en hebben hier de Famous Chocolate Cake gegeten. Vrijdag avond zijn we weer bij een Italiaan gaan eten en daarna is iedereen vroeg naar bed gegaan omdat ze om 05.00uur uur alweer werden opgehaald om naar het vliegveld te gaan.
Het afscheid was moeilijker deze keer maar heb er zeker van genoten, heb zoveel gelachen en was zo leuk!!

Stage lopen viel niet mee na een week vrij te zijn geweest. Blijkbaar is het choas geweest op kantoor en hebben ze mij heel erg gemist. Het waren dus weer 2 erg drukke hectische weken! Gelukkig helpen de weekenden ons dat weer te vergeten! We gaan sowieso elke vrijdag en tegenwoordig gaan we de zaterdag maar een beetje chillen ergens of wat drankjes nuttigen in de kroeg. Helaas is het geen strand weer meer.. dus hebben we niet heel veel meer te doen overdag. Soms is er opeens weer een dag van 23 graden maar op dit moment regent het weer. Je kan het echt niet voorspellen.

Zaterdag a.s. komt Dominique mijn beste vriendinnetje 3 daagjes langs! Dat wordt sowieso weer een weekend naar de pleuris gaan!! Heb zo'n zin om haar weer te zien! Ik laat jullie nog weten hoe het geweest is, vind het wel genoeg geweest voor nu..

Liefs uit Malta

  • 31 Oktober 2012 - 23:48

    Jurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:

    Wat fijn om te lezen hoe het bezoek van je family was! Echt super voor je dat ze er waren en kan me echt goed voorstellen hoe het is om helaas weer afscheid van ze te nemen. Maar één lichtpuntje: binnen een paar weken zie je ze weer!
    Stiekem kruip ik volgend weekend mee in de koffer van Do om daar op Malta keihard mee te gaan feesten (zoals in juni hier in Nijmegen, maar dan nóg harder). Heel veel plezier met z'n allen! Ik zal aan jullie denken en zelfs een beetje jaloers zijn ;-)

    Tot snel Anoukje! Het gaat sneller dan je denkt, dus geniet maar volop!!!
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Stage Malta 2012

Recente Reisverslagen:

31 Oktober 2012

Het aftellen is begonnen..

20 September 2012

In love with Malta

26 Augustus 2012

De eerste week in Malta
Anouk

Actief sinds 30 Mei 2012
Verslag gelezen: 1087
Totaal aantal bezoekers 4438

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2012 - 23 November 2012

Stage Malta 2012

Landen bezocht: